אמר כי הבן הכסיל הוא הוות לאביו כי כסילותו יגרום לאביו נגע וקלון כי הוא יפעל פעלים יענש עליהם ואף אם לא יזיק לזולתו יכלם אביו מסכלותו.
ודלף טורד מדיני אשה כלומר כי כשיהיה לאיש אשת מדינים תריב עמו בכל עת היא דומה לו בפעולותיה אל הדלף הטורד וזה כי כמו שבעת שגג הבית לא יהיה מתוקן על השלמות ירד המטר מנקבי הגג אחת הנה ואחת הנה ולא ירד במקום אחד מיוחד שיוכל האדם לקבוע עמידתו במקום ידוע מהבית וחוצה מהבית לא יוכל ללכת מפני רבוי המטר. כן יהיה ענין אשת מדינים לבעלה כי האדם בורח מטרדות העולם למצוא מנוח לכף רגלו בביתו ובעת שהוא חושב לנוח בביתו אז יטרידוהו מדיני אשתו והוא לדמיון מי שינוס מן המטר בביתו ובביתו ממטיר גם כן זעיר שם זעיר שם וגם שם לא ינוח לו מצורף אל זה שהוא לא יוכל להתחבר עם נשי ריעיו בלא סכנת הגוף והנפש ואשתו שהיא אשת מדנים מריבה עמו תמיד וזה הוא לדמיון הדלף הטורד מבית ומחוץ.
ואפשר שקרא התאוות הגשמיות מדיני אשה ואמר כי כמו שהדלף הטורד מונע האדם ומבלבל רעיונותיו ובסבתם יחטיא כוונתו ולא יוכל להשלים מה שכוון להשלימו כן התאוות הגשמיות מונעות השכל האנושי מהשלים פעולתו לצאת מן הכח האנושי אל הפועל האלהי.
או קרא מדיני אשה חומר האדם בעת שלא יהיה ממזג טוב וממוסך והענין שלא תהיה הרכבתו וטבע מזגו מוכן לקבל השלימות רק הוא מוטבע אל ההפך ואמר כי כמו שהדלף הטורד מונע האדם מהשלים פעולתו כן המזג בלתי שוה יכבד על האדם לעשות בו מה שיעשה עם מזג טוב ונאות. והמזג בלתי נאות אל השלימות קראו רז"ל זוג שני שקשה לזווגו כקריעת ים סוף והוא האומר אל השכל האלהי המעורר אותו ואומר לו פתחי לי אחותי רעייתי יונתי תמתי. פשטתי את כתנתי איככה אלבשנה רחצתי את רגלי איככה אטנפם. ואף אם יתעורר האדם וירצה להכריחו ולרדוף אחר השכל ימצאוהו השומרים הסובבים בעיר יכוהו ויפצעוהו וישאו את רדידו מעליו ואם ימצא דודו לבסוף ימצאהו אחר ענוים גדולים ועל הרוב יהיה מגורש מגן עדן לעולם.