אמר כי המלך בעת שיזעף על איש יראה על האיש כאלו נהם עליו הכפיר שאין בבעלי חיים יותר מפחיד ממנו. וכטל על עשב רצונו כלומר ומי שיראה לו המלך רצון טוב ויאר אליו פניו הוא לו תועלת ודבר של נחת רוח כמו הטל שירד על העשב כי כמו שהטל היורד על העשב ירווה הארץ ויולידה ויצמיחה כן אהבת המלך ורצונו היא סבת חיי האיש.
והזכיר זה הדבר לענין גדול כדי שיתעורר האדם ויאמר בלבו אם יזעף עלי מלך בשר ודם שהיום ישנו ומחר איננו אהיה נבהל אע"פ שאם יכעוס עלי אולי לא תצא מחשבתו אל הפועל כי פלגי מים לב מלך ביד ה' לכל אשר יחפוץ יטנו ואפי' אם תצא מחשבת המלך עלי אל הפועל אין ייסוריו יסורי עולם מצורף אל זה שאני יכול להראות לו בפי מה שאין בלבי ולא ידע רק קצת מהמרותי אותו וצפון לבי אין אתו ואם ארצה לברוח מפניו אצא ממלכותו ואהיה חפשי ועם כל זה לבי בל עמי בעת שיזעף המלך עלי ואיך יעמוד לבי ותחזקנה ידי והמלך שהוא זועף עלי בעבור חטאותי אשר לא סרתי מהמרותו הוא אלהי האלהים ואדוני האדונים אשר עיניו פקוחות על דרכי איש וכל צעדיו יראה לא ינוס ממנו נס ואין חושך ואין צלמות להסתר שם פועלי און.