1
אמר כי יותר טוב האיש שהוא רש מן הממון והולך בתומו כלומר במדותיו השלימות והתמימות מכל חסרון מן האדם שהוא עקש בסבת שפתיו שידברו דברי עקשות אעפ"י שלא היה רש מן הממון רק יהיה עני בדעת והוא אמרו והוא כסיל.
2
ואפשר שכוון באומרו טוב רש הולך בתומו להעיר האדם שלא יהרוס בדרך העיון וידוע שהכסיל לא ידע ללכת אל עיר ובדמותו להתקרב אל העיר בבחור לו הדרך שהיא קצרה בעיניו תארך לו הדרך במוצאו מונעים מעבור שם בהרים וגאיות והוא שאמר טוב רש הולך בתומו ואין כוונת החכמה למנוע העיון והדריכה למי שראוי לה כי אין מציאות לנפש החכמה בפועל מאין דרישה וחכמה כמו שאמר אחר זה גם בלא דעת נפש לא טוב. אמנם הכוונה היא למנוע מן הכסיל שהוא עקש בשפתיו ההורס בעיונו.