אמר כי האיש שהוא מחזר לקנות רעים רבים סופו להתרועע ולהשבר והענין מי שמפזר ממונו לרצות האנשים כדי שיתחברו אליו ויהיו רעיו ישבר כי יפול מממנו. אמנם לפעמים תמצא אוהב נאמן שהוא דבק באהבת הריע יותר מדביקות אהבת אח אל אחיו ואמר כי אף על פי שלפעמים תמצא אוהב שהוא דבק יותר מהאח מכל מקום מי שיכוין שיהיו לו רעים רבים הוא יתרועע.
ואפשר שהוא דבק לפסוק שלפניו שאמר ועשיר יענה עזות ואמר כי מוסף על מה שיענה עזות הוא גם כן איש רעים וסופו להתרועע ואע"פ שעל הרוב איש רעים יתרועע לפעמים יש אוהב דבק מאח וטוב רש שאין לו רעים והוא הולך בתומו מעקש שפתיו והוא כסיל.
וגם בלא דעת נפש לא טוב כי אולת אדם תסלף דרכו וכו'. ובעבור שהזכיר איש ריעים אמר שהוא האיש המחזר שיהיו לו רעים אמ' הון יוסיף ריעים רבים אפי' למי שלא יכוין לחזור שיהיו לו רעים והדל אפי' מרעהו יפרד לפעמים הן בעבור עניותו והן בעבור עד שקרים שיעיד עליו עדות שקר וסוף העד ההוא לא ינקה ויפיח כזבים לא ימלט.
וכמו שהרש יפרדו ממנו רעיו בעבור רישו כן יתחברו רבים עם הנדיבים בעבור ממונם והוא שאומר אחר זה רבים יחלו פני נדיב וכל הריע לאיש מתן. והבדיל בין בעל ההון ובין הנדיב שעל בעל ההון אמר הון יוסיף רעים רבים ועל הנדיב אמר וכל הריע לאיש מתן. אמנם כל אחי רש שנאוהו כל שכן שריעיו רחקו ממנו בעבור שהיה מרדף אמרים לא המה ולא השתדל בחכמה. ואם הוא זה הרש מרדף אמרים קונה לב היה אוהב נפשו כי שומר תבונה סופו למצא טוב. והסבה שרחקו ממנו ושנאוהו הוא בסבת עניותו ובעבור עדות שקר שיעידו עליו כמו שהזכיר למעלה ולכן הזכיר שנית עד שקרים לא ינקה ויפיח כזבים יאבד. ואפשר שאמרו מרדף אמרים לא המה כלומר שמרעיו רחקו ממנו בעבור שהעידו עליו שהוא מרדף אמרים כלומר שאמרו אמרים שאינו אמת שאמרם.