אמר כי המיתה והחיים תלויים ביד הלשון כלומר ביד הדיבור שיעשה האדם בלשונו כי האדם יוכל לדבר דברים יחוייב לנפשו המות וכן בהפך זה שהדבור הטוב לפעמים הוא מציל הלקוחים למות ומטים להרג יחשוך ולפיכך אמר דרך כלל ואוהביה כלומר כל אחד מאוהביה יאכל פריה כלומר הרגיל לדבר ויאהב הדברים הוא יאכל פרי דבריו כי אם יהיה הדבור טוב הדיבור ההוא יועילנו ואם יהיה הדיבור רע יזיקנו.
וכמו שהדבור בדברי העולם הוא מביא אל מות ואל חיים זמניים כן יש דבורים אחרים יביאו אל מות וחיים רוחניים בעולם הנשמות אחר המות. וזה כי הדיבור ביסר בני אדם והרחיקם מן הדרך הרע וקרבם אל דרך החיים ובלמד דעת את העם ובקרוא אל האלהים בחזקה ובהתפלל אליו ית' ובלימוד התורה והמצות והחכמה הוא מביא בעליו אל החיים הנצחיים אשר אין עמהם מות. והדיבור ברכילות ובשוא ובכזב ובקללות ובגדופים ובהסיר האנשים מדרך ההצלחה והדריכם אל הדרך הרע והדומה להם הוא מביא אל המות הזמני ואל עונש הנפש הרוחני בעולם הנשמות ולפיכך אמר ואוהביה יאכל פריה כלומר מי שאוהב הדיבור הוא יגמל עליו אם הדיבור יהיה רע יגמול רע בזה ובבא כפי מה שתגזור החכמה העליונה ואם יהיה הדיבור טוב יגמל טוב בזה ובבא גם כן.