אמר כי מן הפרי שיעשו דברי פי איש תשבע בטנו. ואחרי שהוציא הדיבור בלשון פרי שמדרכו שיאכל קרא מה שיקרה לו בסבת הדיבור אכילה ואמר כי כפי הדיבור כן יקרנו אם יהיה טוב יקרנו טוב ואם יהיה רע יקרנו רע.
תבואת שפתיו ישבע כלומר ומתבואת שפתיו ישבע כלומר מן התבואה שיעשו הדברים שיוציא בשפתיו ישבע והוא כפל לשון. ואפשר כי אומרו מפרי פי איש תשבע בטנו רמז אל האכילה. ואמרו תבואת שפתיו ישבע רמז אל הדבור על הדרך שאמר שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו.
וזה הפסוק יש לו דבקות עם הפסוקים שלפניו שאמר מתן אדם ירחיב לו והזהירו שיחון אמונות טובות ולא דעות קדומות ואמר אחר כן סוף דבר מפרי פי איש תשבע בטנו כי אם יחון זולתו דיעות אמתיות אשריו ואם יחון אותו דעות נכריות קדומות אוי לו ואוי לנפשו כי מות וחיים ביד לשון כלומר יוכל לחון על זולתו דברים יביאוהו אל המות ויוכל לחון אותו דיעות ידריכוהו אל החיים ואוהביה יאכל פריה.