אמר כי שכל האיש הנבון ישתדל בקניית החכמה והיא ידיעת אמיתת הנמצאות וכן אוזן החכמים תבקש לשמוע הדעת גם כן. ואפשר שיאמר כי שכל הנבון שהוא בעל חכמת הלימודים הוא יקנה הדעת מעצמו כלומר יכול לעמוד על ידיעת חכמת הלמודים מעצמו וזה כי חכמת המספר והשיעור ימצא כל אדם מוטבע על ידיעתם מבלתי מלמד חלק מהם ומהם יעלה אל שאר החכמות אשר הם כלי לעלות בהם אל הגמטריא והיא התשבורת ואל חכמת הגלגל ואל חכמת ההגיון.
ואוזן חכמים תבקש דעת כלומר כי האוזן של אנשים המשתדלים לקנות החכמה האלקית היא תבקש לשמוע ממוריה ידיעת מונחיה כי החכמה האלהית צריכה לקבלה ולא יתעורר האדם אליה מעצמו ולא יועיל התעוררותו עליה אם לא יקבלנה מאחר ולפיכך לא אמר לב חכמים יבקש דעת שיובן ממנו שהוא ימצא עצמו מוטבע אל ידיעתה רק אמר ואוזן חכמים כלומר אוזן הרוצים לקנות חכמה האלהית היא תבקש לשמוע הדעת כלומר תצטרך אל ידיעת העניינים השכליים ההם מן מקבל.