אחרי שהזכיר כי השוחד הוא אבן חן בעיני המקבלו ויצליח בכל אשר יפנה אמר עוד כי השוחד גם אלה לו שהוא מכסה פשע כי אם יחטא איש לרעהו הוא יתקן מעוותו בשוחד ויכסה פשעיו והוא גם כן מבקש אהבה כלומ' יבקש בו אהבת שר או נגיד וימצאנה בו. והוא גם כן שונה בדבר שהדבר שאין בדרכו להעשות רק פעם אחת השוחד יביא שיכפל אותו הענין לתועלת הנותן אותו. והוא מפריד אלוף שאם תהיה אהבה בין אלוף לאלוף כלומ' בין ריע לריע על ידי שוחד יפריד האדם אותם הריעים מאהבתם. ואם זה הפסוק אין לו דבקות עם הפסוק הקודם אמר כי האדם שיחטא לו חבירו והוא מכסה ומעלים החטא ההוא ולא יזכרנו הוא מבקש אהבה כי מתוך כך חבירו יאהב אותו כראותו שהוא עושה עצמו כשוכח ממה שחטא לו. אמנם מי שהוא שונה בדבר כלומ' זוכר שנית החטא שחטא לו חבירו הוא מפריד ממנו רעו ואלופו. כי בראותו שרעהו זוכר חטאו לא יבטח בו וישאר בשנאתו אותו. או יאמר מכסה פשע כלומ' שהוא יודע באדם שפשע בחבירו והזיקו והוא בצדקתו מכסה הפשע ההוא מאותו שחבירו פשע בו הוא מבקש אהבה כלומ' הוא גורם בפעולתו זאת פעולת אהבה ונתינת שלום ביניהם. אמנם מי שהוא שונה בדבר כלומ' שהדברים ששומע ורואה שעושים בני אדם לחביריהם הוא הולך רכיל ומגלה אותם הדברים הוא גורם להפריד האלופים והמיודעים זה מזה.