1
אפשר שזה הפסוק דבק לפסוק שלפניו שאמר ובוחן לבות ה'. ואמר כי ה' ית' מקשיב ושומע מן האיש הרע האון בהיות דברי האון על שפתיו. וכן הוא ית' מאזין השקר הנמצא על לשון האנשים בעלי הוות ואין דבר נעלם מעיני ידיעתו ית' כי הוא הבוחן לבות וכליות. ובא מלת מזין בחסרון האלף ומשפטו מאזין ולפי זה הפי' יהיה מרע מן האיש הרע. ואם יהיה מרע מן ויתנה למרעהו אמר כי הרע שירצה לתת אזנו קשבת ומאזנת שפת און הוא יהיה מאזין שקרים מפי אנשים שישאו על לשונם דברי הוות כלומר מביאים שבר ומחתה עליו ועל זולתו. או יהיה מרע נפרד מן עדת מרעים ואמר כי האיש הרע יתן אזנו קשבת על דבר שהוא און והדבר הרע יקרא און אעפ"י שלא יהיה שקר. ומוסף אל זה שהוא יטה אוזנו לדברי שקר הנשואים על לשון הוות כלומר לשון הרע. או הדוברת הגורמת הוות ושבר לבעליה ולזולתו. או יהיה פירושו איש הוות.