אמר בפסוק זה כי העונש ומיני ההזק יאותו לרשעים אמנם לענוש הצדיק העושה צדק לנפשו ולזולתו אינו דבר טוב וכן להכות הנדיבים בעבור מה שיעשוהו מן היושר לא טוב. ומלת לא טוב ישרתו במקום שנים ויהיה ענין הפסוק כן גם עונש לצדיק לא טוב ולהכות הנדיבים על יושר לא טוב ולפי זה הפירוש אין טעם למלת גם. ורבים חשבו כדי לתת טעם למלת גם שיהיה ענין הפסוק כן להכות נדיבים על יושר גם ענוש לצדיק לא טוב. ואפשר שכוון לומ' כי הצדיקים והנדיבים ראוי שירוחמו ואפי' בעת שיהיו נענשים לפני הדין ויהיה ענין הפסוק כן גם ענוש לצדיק איננו דבר טוב וכן להכות נדיבים איננו דבר טוב ואפי' במקום שיחייב היושר להכותם.
ואפשר שקרא הכח השכלי צדיק ואמר שאין טוב להענישו כלומ' להעביד מלך כמוהו אל כחות הגוף אשר המכוון מהם שיהיו עבדיו. וכן אין ראוי להכות הנדיבים והם הכחות השכליות כלומ' להעבידם על יושר והם הכחות השכליות כלומ' להעבידם אל היצר הזונה מתחת ה' ית'.