אמר בפסוק הזה כי ההון שהוא ביד החכמים הוא תועלת להם ולזולתם לפי שבו יקנו החכמות לנפשם ובו גם כן יקנו להם רב וחבר וגם יקנו בהם ספרי החכמה יועילו בהם זולתם. אמנם הממון שהוא ביד הכסילים הוא לדבר בטל כי לא יכוונו בו לקניית חכמה מן החכמות ולפיכך אמר למה זה נמצא זה המחיר ביד הכסיל שהיה יכול לקנות בו חכמה אחרי שאין בלבו לקנות חכמה. או יאמר למה זה נמצא המחיר ביד הכסיל לקנות ספרי החכמה עד שקנאם אחרי שאין לו לב ללמוד בהם. גם אפשר שכוון בפסוק הזה לומר כי האדם וכל כחותיו נבראו להיותם ראויים לקבלת החכמה והשכל על השלמות והמכוון מן האנשים בכלל הוא שיהיו אנשים ויפעלו פעולות שלימות ולא יכוונו אל התאוות הבהמיות ולכן בא החכם הזה להתרעם מן הכסילים ולומר איך ימלאם לבם להתרחק מן השלימות אחרי שהם וכליהם נמצאו ראויים ונכונים לקבלת השכל והשלמות והוא אמרו למה זה מחיר ביד כסיל כלומר מדוע נמצאו לכסיל הכלים הנפשיים והמזג הנכון לקבל השלימות ולחול עליו צורת השכל ושיוכלו לקנות חכמה אחרי שאין להם שכל. או אחרי שאין להם לב לקנות חכמה. וכאילו אמר שמציאת הכלים ההם בהם לבטלה אחרי שלא יכוונו אל המכוון בהם.