א
אמר כי התחלת הריב והמדון הוא מאד נקל בראשיתו וחמור באחריתו והוא דומה בעניינו למי שפותח נקב קטן למים רבים המכונסים שהנקב ההוא מתרחב והולך וכשהוא פותח אותו הנקב הקטן נראה בעיניו שלא עשה מאומה וסופו להתרחב עד שיצאו בסבת הנקב ההוא כל המים. וכן התחלת המריבה תהיה לפעמים בעבור דבר נקל מאד ומתוך אותו הדבר הנקל ירבו הדברים עד שתגדל המריבה והקטטה ולכן אמר החכם עצתי היא שלפני שיתגלע המדון כלומ' קודם שירבה ויגדל ויתגלה נטוש הריב ותהיה הה"א במלת הריב ה"א הידיעה. או יהיה הריב שם הפועל מבנין הפעיל.