אמר כי האדם הרע לא יבקש לעולם כי אם מרי כלומ' למרות מצות אלהיו ומצות השכל ומצות שופטי הארץ ומלכיה ומנהיגיה ולכן הוא ראוי הוא שישולח בו מלאך אכזרי והענין כי בעולם הזה ישלחו המלכים והשופטים משלחת מלאכי רעים וישפטוהו כפי חטאו ובעת מותו ישולח בו מלאך אכזרי לתת לו כדרכיו וכפרי מעלליו. או יאמר כי האיש שהוא בעל מרי יבקש רעה לעצמו. או יאמר כי הכסיל הנזכר באמרו מהכות כסיל מאה להיותו איש מרי לא יבקש כי אם רע ולכן ראוי שמלאך אכזרי ישולח בו כי הוא מסכן כל איש שימצא בעת שיתנהג על דרך האולת. והוא שאמר פגוש דוב שכול באיש ואל כסיל באולתו ומוסף על זה שאויל הנזכר הוא משיב רעה תחת טובה ולכן הוא ראוי שלא תמוש רעה מביתו. והוא גם כן פוטר מים ראשית מדון כלומ' מעורר המריבות והמחלוקות לדמיון האיש שהוא פוטר מים ועצתי היא לכל מתחיל בענין ריב שיטשהו לפני התגלעו. ואם יזדמן בעת מן העתים שזה הכסיל תהיה לו מעלה יצדיק הרשע וירשיע את הצדיק ששניהם הם תועבת ה' ואמר החכם הזה למה זה יסכים ה' ית' שיהיה מחיר ביד כסיל שיוכל באמצעיתו לקנות חכמה אחרי שאין לו לב לקנותה.