אמר כי המעט מהממון שיהיה לאיש וקנה אותו בצדק וביושר הוא יותר טוב לו משיהיו לו רבוי תבואות בעול ובגזל בלא משפט. ואפשר שכוון החכם הזה לומר כי המעט מן החכמה שיקנה האדם ובתנאי שיקח אותה בצדק וביושר בהקדים הצעותיה ובלמידת מונחיה והקדמותיה הוא יותר טוב ויותר מועיל מרוב תבואות בלא משפט. כלומר מי שילמוד רבוי חכמות ולא ילמדם על סדר כי למוד החכמות שלא על הסדר הוא סבה שלא תתקיים החכמה ההיא בו ולא ידענה על אמתתה כי קניית החכמה צריך תנאים להקדים מה שראוי להקדים ולאחר הראוי לאחר וללמוד ההצעות והמושכלות הראשונות אשר לכל החכמה מן החכמות וזה מבואר.
ואפשר שרצה לומר טוב מעט בצדקה כלומר טוב המעט מן הממון שיהיה לאיש בעיר או במדינה המתנהגת בדרך הצדק והיושר משיהיה לו רוב תבואות בלא משפט כלומר רבוי ממון בארץ שלא ימצא שם משפט ולא תלקח הנקמה מהרשעים כי המעט שיהיה לו בארץ בעלת צדקה יתקיים בידו ורבוי הממון שיהיה לו בארץ אשר בה אנשים רשעים ילקח ממנו ממונו ואפשר שיהיה הממון סבת מותו.