אמר כי האיש המתנהג בשתי מדות אלו והם חסד ואמת ראוי הוא שיכופרו לו עוונותיו והענין שלא יתנהג בקו הדין עם האנשים רק יתנהג עמהם במדת החסד שהוא מוותר להם ממה שיחייב הצדק והמשפט. ואמת כלומר שיהיה אמתי בכל דרכיו ויתרחק מן השקר וידבק במדת האמת. ואפשר שרוצה במלת אמת שתהיה לו אמונה אמיתית ואיש אשר אלה לו ראוי שיכופרו עוונותיו כי אחרי שהוא עושה חסד עם הבריות הוא ראוי לחסד אלהי ואחרי שידבק באמת ותהיה לו אמונה טובה ראוי שיכופרו עוונותיו.
וביראת ה' סור מרע כלומר כשתהיה באיש יראת ה' גורמת לו שיהיה סר הרע ממנו. ויהיה סור מקור וענין שלא יחול עליו רע בהיותו ירא ה'. או יאמר כי יראת ה' שתהיה באיש גורמת לו שיסור מדרך רע או מעשות רע. או יאמר וביראת ה' סור מרע כלומר לא תהיה מניעתך מעשות הרע כדי להתרצות לאנשי דורך וכדי שלא יגיע לך רע מצד שופט או מלך או כדי להקרא חסיד ויבטחו בך אנשי דורך ויועילוך רק בעבור היות יראת ה' על פניך סור מעשות רע והענין שאם היה מזדמן לך לעשות רע בלא עונש מושל ומבלתי שתפחות בו מעלתך סור מעשות הרע בעבור מורא ה' ית' המשקיף על הנסתר והנגלה.
ואפשר שיהיה סור פעול כמו וסורי בארץ יכתבו ואומר בעבור יראת ה' תהיה נצול מן הרע שלא יגע בך כי ברצות ה' דרכי איש גם אויביו ישלים אתו.