1
אמר כי כל מה שפעל ה' פעלו למענהו והכינוי במלת למענהו שב אל הדבר הנפעל והענין כי כל מה שפעל פעל בעבור עצמו של דבר כי כל דבר יש לו סבה חייבתהו שימצא. וגם הרשע יש לו סבה חייבתהו והוא שיהיה נמצא ליום רעה כלומר להרע לרשע כמוהו או למי שתגזור חכמת הבורא ית' על דרך הוי אשור שבט אפי ומטה הוא בידם זעמי בגוי חנף אשלחנו ועל עם עברתי אצונו. או יאמר כל דבר יש לו סבה חייבתו וגם מה שיאריך ה' ית' לרשע הסבה היא שישאירנו ליום רעה ואין הדבר לטובתו רק כדי שתפול עליו רעה גמורה כפי מה שתגזור חכמתו ית'.