1
אמר כי האדם שהוא עוצם עיניו כדי להסיר מלבו ענייני העולם בעבור שיוכל להתבודד ולהעמיק לחשוב דברי תהפוכות וכן האיש הקורץ בשפתיו ומודיע הדבר אשר איננו ראוי שיאמר ברמז במקום שלא יוכל להודיע הדבר בגלוי כלה רעה כלומר הוא עושה הרעה כולה ולא יחשוב בעבור שלא דבר הדבר בגלוי שלא הגיע לתכלית הרעה ולפיכך אמר כלה רעה כלומר ישלים לעשות הרעה. ויש מפרשים עוצה כמו קורץ בעיניו ועניינו הרמז. ופירוש קורץ מן קרץ מצפון בא בא שעניינו החתיכה והוציא הרמז שיהיה בשפתים בלשון חתיכה לפי שבעת שירצה האדם לרמוז בשפתיו הוא נושך שפתיו בשניו. או יהיה קורץ שפתיו הולך רכיל בשפתיו שהוא רומז הרכילות בשפתיו. וכן לא הלך רכיל תרגומו לא תיכול קורצין.