ואמר אחר זה אחרי שכל דרך מדרכי האיש ידוע לפניו ית' לא תחשוב להסתיר פעולתך ומחשבותיך ממנו ית' רק גול אל ה' מעשיך כלומר שים תכלית כל מעשיך יראת ה' ואהבתו כטעם וכל מעשיך יהיו לשם שמים וכענין שאמר בכל דרכיך דעהו. והזכיר הדבר בלשון גול והוא מענין גלגול וסבוב לענין נפלא ומשל נכבד וזה כי כל דבר המתגלגל יתגלגל סביב דבר קיים ואמר דרך משל שים כל מעשיך מתגלגלים על קוטב אחד והקוטב ההוא הוא ה' ית' ועשה שכל מעשיך תכוין בהם ידיעתו ויראתו ואהבתו על הדרך שפירשנו בפסוק בכל דרכיך דעהו. ובענין זה יכונו מחשבותיך כלומ' יצאו כל מחשבותיך אל תכלית טוב. או יהיה אמרו גול אל ה' מעשיך כטעם השלך על ה' יהבך כלומר לא תבטח בחכמתך שהיא תספיק לך בעשיית מעשיך רק בטח בה' ית' שהוא יבחר לך הטוב בכל מעשיך אם תרצה שיכונו מחשבותיך.
וכן בתפלתך ובעת בקשך דבר מאת האלהים לא תאמר עשה לי כך וכך כי לפעמים יבקש האדם מה' ית' מה שאינו טוב בעבורו רק תהיה שאלתך שה' ית' יעשה הטוב בעבורך על הדרך שהיה חסיד אחד אומר בתפלתו ואתה ידעת תקנתי ואופני הנהגתי ולא הודעתיך לצרכי להעיר אותך עליהם אלא שארגיש בגודל חסרוני ובטחוני אליך ואם אבקש בסכלותי מה שאינו טוב לי ואבקש ממך מה שאין בו תקנתי בחירתך העליונה טובה מבחירתי וכבר הנחתי כל ענייני אל גזירתך הקיימת והנהגתך העליונה.
וכן אמר דוד המלך ע"ה לא גבה לבי ולא רמו עיני ולא הלכתי בגדולות ובנפלאות ממני. אם לא שויתי ודוממתי נפשי כגמול עלי אמו כגמול עלי נפשי. כלומר אני שויתי נפשי ושתקתיה מלשאול עשה כך וכך פן אבקש בסכלותי מה שאינו טוב לי רק אני מתנהג עם כבודך כענין הגמול המתנהג בעצת אמו שהנהגתו תלויה בעצת אמו וכענין הגמול הנז' נפשי משלכת כל יהבה עליך והיא מייחלת שתבחר לה הטוב בכל ענייניה.
ואפשר כי באמרו גול אל ה' מעשיך כוון שיעשה האדם המצות המעשיות לשם שמים ובאמרו ויכונו מחשבותיך כוון לומר שיכוון בעשותו המצוות המעשיות הכוונות והאמונות התלויות בהם והזהיר שלא יספיק לאדם המעשה מבלתי הכוונה ולא הכוונה מבלתי המעשה.
גם נכון לפרש שאמרו גול אל ה' מעשיך רמז בו אל חובת האברים ולא יקצר ממה שהוא חייב לעשות באבריו ובכל גופו בעבודת ה' ית' ואמר ויכונו מחשבותיך העיר אל חובת הלבבות אשר רבות מלספור והם הנזכרים בספר החסיד האלהי רבי בחיי.