1
אמר כי המאמרים הנעימים שיאמרו בחכמה ובנחת ובנעימות הם לדמיון צוף דבש שהוא מתוק אל הנפש ומרפא לעצם כלומר הם תועלת לנפש ולגוף כי בדברים הערבים תהיה הישרת בני אדם לעבודת ה' ית' והלמוד בחכמות ועל זה אמר מתוק לנפש. והיותם מרפא לעצם והוא הגוף זה מבואר שדבריהם הערבים תשוך חמת האנשים וידריכו בני אדם אל הטוב וירחיקום מהרע.
2
ואפשר שענין הפסוק כן שהוא אומר כי הצוף הנוטף מן הדבש של אמרי נועם הוא מתוק לנפש ומרפא לעצם לא צוף הדבש שיעשוהו הדבורים.