1
בעבור שהנחנו במה שקדם כי חכם יקרא מי שנכנס באלהיות ונבון יקרא בעל הלימודים נצטרך בהכרח לפרש הפסוק בענין זה. לחכם לב כלומר להגיע האדם אל מעלה רמה שיהיה ראוי בעבורה שיקרא חכם לב בעבור מה שהשיג מחכמת האלהות הנקראת חכמה במוחלט צריך שיקרא נבון תחלה כלומר צריך שיהיה בקי בחכמת הלימודים הנקראת אמרי בינה והוא יקרא נבון והענין שצריך ללמוד תחלה הלמודיות שמחדדות השכל והם סולם לעלות אל הטבעיות והאלהיות.
2
ומתק שפתיו יוסיף לקח כלומר כי האדם הנכסף אל החכמה ויש לו מתק שפתים והוא עריבות השאלה מגדולי החכמה לשאול דרך מוסר ובענין שלא יקוצו בשאלתו הוא יוסיף לקח כלומר יוסיף שכלו ליקח מן החכמה. או יאמר כי המלמד שיש לו מתק שפתים ויודע להבין לתלמידיו דברי החכמה לרוב עריבות דבריו הוא יוסיף לקח בלב התלמידים.