1
אמר כי האדם שלא יעשה דבר עד שיתבונן וישכיל אם הוא טוב ואם רע. ואם יראה שהדבר ההוא אשר ירצה לעשותו הוא טוב יעשהו ואם לאו ימנע ממנו ימצא טוב כלומר מדרכו שימצא טוב ותבואתו טובה מן המעשה ההוא על הרוב. אמנם מי שהוא המאושר על הכל שמעשהו יצלח לעולם הוא הבוטח בה'. וזה כי החכם שהוא מתבונן בחכמתו על מה שיעשהו לפעמים יבוא אליו דבר מסופק שיש בו סבות מראות שהמעשה ההוא טוב ויש סבות מראות ההפך ויעלם מן האדם הדרך הטוב ולא יצא מעשהו אל השלימות. אמנם הבוטח בה' שיבחר לו הדרך הטוב אליו הוא המאושר אשר יצלח לעולם.
2
או יאמר מי שהוא מתבונן על דבר שימצאהו טוב ונאות כדי לעשותו ובוטח בה' ית' שיסייעהו ויסכים הדבר לידו אשריו ובא להודיע כי היות האדם מתבונן על הדבר בלבד לא יספיק אם לא יבטח בה' ית'.