אמר כי לקנות החכמה הוא טוב לאיש מלקנות החרוץ והוא הזהב היקר ולקנות הבינה הוא יותר נבחר מן הכסף וזה כי בחכמה ובבינה ימצא האדם הזהב והכסף וכל קנייני העולם ובהם יכובד האדם והם הסולם לעלות אל ה' ית' ובהם תתקן עבודת ה' ית' על אמיתתה כי אם אין חכמה אין יראה אין חכמה ואין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד ובהם יישירו בני אדם לעבודת ה' ית' מה שאין כן בקניין הזהב והכסף כי הם כמעט סבה לאבדן הנפש והגוף לבד אל השרידים אשר ה' קורא אשר הזהב והכסף הוא כלי להם יקנו בו החכמה ועליהם נאמר עטרת חכמים עשרם.
מצורף אל זה שהזהב והכסף וכל העמל שהוא תחת השמש הם הבל ורעות רוח ודמיון מכזב ואין להם השארות וקיום. אמנם החכמה והבינה הם קניינים חזקים לא ישללם שולל. ובעבור היות החכמה רומזת אל החכמה האלהית והבינה רמז אל החכמה הלימודית אמר על החכמה האלהית למעלתה שהיא טובה מן הזהב היקר. ועל החכמה הלימודית אמר שהיא נבחרת ויקרה יותר מן הכסף לרמוז כי ערך החכמה האלהית אל החכמה הלימודית כערך הזהב אל הכסף.
או יאמר קניית החכמה הוא טוב בהפלגה והיא הפעולה הנאותה לעשות מן הזהב כלומ' במה הוא טוב בהפלגה לקנות מן הזהב שיהיה לאיש החכמה ולא יקנה ממנו קנייני העולם השפל. וכן קניית בינה הוא הדבר הנבחר מן הכסף כלומר טוב הוא לאדם שישים תכלית כספו לקנות בו הבינה ולא זולתו מהבלי העולם.