1
אחרי שהזכיר חמת מלך מלאכי מות אמר כמו שבעת חמת המלך ישלח מלאכי מות כן באור פני המלך ישלח מלאכי חיים. ומלת באור מקור כמו כמות אדם רשע. והטעם כי בעת שיאיר המלך פניו אל האיש אז ידמה אל האיש ההוא שמצא חיים. ורצונו כעב מלקוש כלומר בעת שיראה המלך רצון טוב אל האיש הוא דבר רצוי ונאהב בעיניו כעב מלקוש אשר ייחלו לו בני אדם. או המשיל נדבת יד המלך לעב מלקוש.
2
ואחרי שהזכיר כי באור פני מלך חיים סמך אליו קנה חכמה מה טוב מחרוץ כלומר לקנות חכמה אשר באמצעותה האיר פני מלך אליך הוא טוב מחרוץ וקנות הבינה נבחר מכסף כי באמצעות החכמה והבינה תהיה מסילת הישרים ישרה לסור מדרך רע ולא יקל בעיניך זה כי מי שנוצר דרכו בסורו מדרך רע הוא שישמור נפשו ולא יהיה מכת עוזבי החכמה שיבטחו בגאותם הגורם להם שבר כי לפני שבר גאון.