אמ' דרך חכמי המזלות והרודפים אחר משפטי הכוכבים כשירצו לכוון מלאכתם בענין שלא יחטיאו כונתם יחקרו בשכלם ועם הכלים העשויים לכך לדעת המזל הצומח ובעל השעה והכוכב המושל ביום ובזה העניין יתבארו אליהם משפטי הדבר אשר יכוונו אליו. וקרא החכם הזה המזל הצומח והכוכב המושל ביום ובעל השעה מלך. ואמר כי הקסם והוא חכמת משפטי הכוכבים והם בעת שתעשה על פי המלך והוא המזל הצומח והכוכב המושל ביום ההוא או בעל השעה ההיא. אז תורה הוראה אמתית במה שתשפוט מפני שהוא נעשת על דרך אמתי ולפיכך באותו משפט שיגזור בעל הקסם לא ימעל פיו כלומר לא ישקר על הרוב במה שיגזור. ואמר זה להוציא מלב הפתאים שבודים מלבם קסמים בלתי אמיתיים וישפטו משפטי הכוכבים בעניינים כוזבים כגון אותם שחושבים שם האיש ושם אמו ויאמרו מתוך הדבר ההוא מזל איש פלוני הוא כך וכן יארע לו מקרה פלוני וכן מלאכת הנקודות שישפטו כפי הוראת הצורות ההם והיא מלאכה כוזבת על הרוב וכיוצא בהם.
או יהיה אמרו קסם על שפתי מלך בענין זה כלומר כשיתחברו שני עניינים במשפט איש האחד שיורה עליו הקסם. והשני שהמלך גם כן יגזור על האיש כפי מה שיורה הקסם או הגזירה ההיא לא תמעל ולא תשתנה. ובא להודיע כי אם יגזור המלך במיתת איש ולא יורה כן הקסם ר"ל משפט הכוכבים אז תמעל ותכזב גזירת המלך והענין שלא תתקיים גזירתו רק בעת שיורה הקסם גם כן ויהיה על במקום הזה במקום עם. או יהיה על כמשמעו ור"ל הקסם גרם וצוה על שפתי מלך שיגזור וכשיתחברו שניהם על משפט האיש לא יכזבו.
או יאמר כי שפתי המלך הם לדמיון משפטי הכוכבים הנקראים קסם וכמו שיחול על האדם מה שנגזר עליו מפאת מערכת כוכבי מולדתו ולא ישקר הקסם ההוא כן שפתי המלך והם דברי פיו קיימים וחזקים לדמיון הקסם וכשיגזור המלך גזירה על האיש לא יחל דברו ככל אשר יצא מפיו יעשה. וכאילו בא החכם הזה להזהיר בני אדם שלא יקציפו המלך כי מה שיגזור המלך עליהם יהיה קיים כאילו נגזר מצד הקסם.
ואפשר שיהיה ביאור הפסוק כן אמר לא תחשוב שהקסם ר"ל משפטי הכוכבים יהיה דבר זולת רצון ה' ית' שמו שהוא מלך מלכי המלכים כי הוא ית' צוה ונבראו ויעמידם לעד לעולם חוק נתן ולא יעבור וכל מה שיחייב הקסם הוא גזירת המסבב הראשון ית' ינהיג המציאות כחפצו כי מעשי ידיו כולם ולפיכך אמר כי הקסם יתנהג על פי מלך מלכי המלכים כי צבאות השמים הם משרתיו עושי רצונו ובכל משפט ומשפט שיגזרו צבאיו השמים אין בהם שימעל פיו כלומר שישנה רצון ה' ית' וימרה מצות פיו כי הגלגלים וצבאותיהם הם כלי ינהיג ה' ית' בו המציאות ולא יעשו רק מה שכוון מן החכמה העליונה אשר אין להרהר אחריה.