אמר כי בבית האיש הצדיק יש תוקף וחוזק רב ובא בית בחסרון בי"ת. והענין שהשגחת ה' ית' תהיה לו לצנה וסוחרה ולא יירא מפגעי הזמן. ובתבואת רשע כלומר ובקנייני הרשע יש מכה נעכרת כי מארת ה' תהיה בכל אשר יש לו בבית ובשדה. ואפשר שכוון לומר כי לפעמים תמצא בית איש צדיק ויש שם חוסן רב שהוא מושפע מטובה רבה ובפעולת אדם רשע שיגדל בביתו ויהיה מחרחר ריב או שיחטא לאל ית' נעכרת טובתו וביתו ויאבד ממונו ולדמיון זה תמצא אדם צדיק ושלם בעל תורה ובעל מעשים טובים ובפעולת היצר הנקרא רשע נעכרת פעולתו הטובה או נפשו והענין שלפעמים יטרידנו יצרו מן העולם או יכלכל אותו ויעבידנו אע"פ שלא יפסיד עליו אמונתו לגמרי.
גם אפשר שקרא גוף האדם בית צדיק לפי שגוף האדם וכל כחותיו אינם רק להיות בית ומעון לחלק השכלי אשר בו נתעצם האדם ולפי שמזג האדם הוא המזג השוה והממוצע משאר מזגי בעלי חיים והחומר שלו הוא החומר הנקי והטהור כדי שיהא מוכן לקבלת המושכלות ושתחול עליו צורת השכל על אמתתה כנה אותה בחוסן רב כלומר נמצא על תכונה חזקה וחסינה לצורת קבלת השכל ועם כל זה בפעולת רשע שהוא היצר הרע נעכרת נפשו או תחול על הבית הנזכר מכה נעכרת.