אמר כי המוסרים של חכמה יביאו האדם לידי יראת ה' והענוה תביא האדם לידי כבוד ותהיה מלת ולפני משרתת בראשונה גם כן ואמר לפני יראת ה' מוסר חכמה ולפני כבוד ענוה וזה כי המוסרים של דברי חכמה יכניעו נפש האדם ויביאנה לידי יראת ה'. וכן הענוה תביא האדם אל הכבוד הזמני בעולם הזה ואל הכבוד הרוחני בעולם הנשמות אשר הוא היכל ה' ובהיכלו כולו אומר כבוד.
וסמך אל זה לאדם מערכי לב ומה' מענה לשון כלומר יהיה האדם חכם לרצונו וידע לערוך בלבו הדברים שיחפוץ לאומרם מה' הוא מענה לשון ויסבב שיאמר החכם כפי הרצון האלהי וכל דרך איש היא זכה בעיניו ית' כי תוכן הרוחות הוא יי' ולכן אחרי שהוא ית' ממנו מענה לשון ומהפך דעת האדם לרצונו ית' גול אל ה' מעשיך ויכונו מחשבותיך ולא תבטח בחכמתך. ובעבור שהזכיר ומה' מענה לשון וכל דרך איש זך בעיניו אמר כי הוא ית' היכול על זה כי הוא זה שברא הכל על צד רצונו הקדום ולא על דרך החיוב למען הראות תפארת גדולתו ואין דבר נעלם מעיני ידיעתו והוא אמרו כל פעל ה' למענהו וגם הרשע שברא מעותד ליום רעה כי תועבת ה' היא כל גבה לב ויד ליד לא ינקה בעבור עונותיו אמנם בחסד ואמת יכופר עון וביראת ה' שתהיה רצוי בעבורה תהיה ניצול מן הרע כי ברצות ה' דרכי איש גם אויביו ישלים אתו.