1
אמר כי עיני ה' ית' והם משל להשגחתו ית' וידיעת חכמתו המקפת אפסי הנמצאות הם בכל מקום ואין חושך ואין צלמות להסתר שם פועלי און והעינים ההם הם משל אל חכמת ידיעתו הם צופות האנשים הרעים והאנשים הטובים או צופות המעשים הרעים והטובים והענין שאין דבר גדול וקטן נעלם מעיני ידיעתו ית'.
2
ואחרי שעיני השגחתו ית' הם בכל מקום וצופות בכל המעשים שיעשו אם טוב ואם רע מה מאד גדול חטא מי שלא יחוס על כבוד קונו ויעשה הרעות לפניו ית' ולא יבוש ממנו עם גדולתו ועוצם יכלתו והוא יבוש מאיש נבזה וחדל אישים לחטוא בפרהסיא בפניו כל שכן שיבוש לחטוא בפני גדולי המעלה כל שכן שהוא יתכסה כלימה לעבור על מצות מלך בשר ודם בפניו. ואיך לא יבוש החוטא ולא תכסהו פלצות והמלך המשקיף על מעשיו ורואה נגליו ונסתריו הוא אלוה כל העולם אדון כל הארץ אשר לו הים והוא עשהו ויבשת ידיו יצרו.