1
אמר כי ה' ית' הוא רחוק מן הרשעים לא שהוא ית' יתרחק מהם ומן המכוונים אליו אלא רק הסבה היא שהם יתרחקו ממנו ית' בפעולותיהם הרעות. אמנם הצדיקים והם העושים צדק לנפשם ולזולתם הם קרובים אל ה' ית' עד שמרוב קרבתם אליו ישמע תפלתם אף על פי שהתפלה לא תהיה על דרך הצעקה והשמעת קול בחזקה. ואמר כן על צד הרחבת הלשון. או תהיה מלת ותפלת משרתת בראשונה גם כן ור"ל רחוק ה' מתפלת רשעים וצדיקים ישמע. ויהיה להם מאור עינים ושמחת לב ושמועה טובה תבוא שתדשן עצם בעבור שאזן שומעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין ומה גדלה אשמת האיש שאין לו אוזן שומעת תוכחת מוכיחיו כי האיש שהוא פורע מוסר מוכיחיו הוא מואס נפשו והאיש שהוא שומע תוכחת קונה לב ויגיע האדם ליראת ה' בעבור המוסר של חכמה ואם יגיע למדת הענוה יכובד והוא אמרו ולפני כבוד ענוה.