1
אמר כי יש במציאות אורח אחד והוא אורח של חיים והענין שכל דרכיו ימצאו חיי עד וזה הדרך הוא למעלה מן האיש המשכיל והוא הסולם שראה יעקב אבינו ע"ה אשר מלאכי אלהים עולים ויורדים בו וה' נצב עליו. וכפי מה שיעלה המשכיל במדרגות זה הסולם יקרב אל ה' ית' וזה הדרך הוא טוב למשכיל שבעלותו בסולם החכמה הנזכר הוא יסור ויתרחק מרדת שאול. או יאמר אורח אחד יש שדורכיו ימצאו חיי עד וזה הדרך איננו יורד רק עולה למעלה וזה האורח הוא למעלה למשכיל כי לעולם תהיה מחשבתו והשקפתו על העצמיים הנפרדים העליונים במעלה בעבור התאוותו להסיר השקפתו ועיונו בדברים התחתונים.