אמר כי סבת הפרת המחשבות של מלכים ורוזנים ומנהיגי הארצות ושלא תצא מחשבתם אל הפועל הוא בעבור שאנשי סודו יגלו סודו ומתוך כך תופר עצתו. אמנם בהיות רבוי אנשים חכמים יועצים בעלי סוד תקום מחשבתם ולא תופר. או יאמר הפרת המחשבות הוא כשיגלו קצת מן היועצים הסוד וזאת הרעה והוא הפרת הסוד תמצא ברוב היועצים כי מעטים הם אותם שיחזיקו הסוד ולא יגלוהו. או יאמר הפרת המחשבות כשתהיה סבתה גילוי הסודות והוא פירוש באין סוד ובאין רוב יועצים תתקיים אותה ההפרה ומלת באין משרתת במקום שנים.
ובעבור שהזכיר וברוב יועצים תקום אמר שמחה לאיש היועץ בעת שיענה לשואליו ויאמר עצתו ואם יאמר דבר ראוי בעתו מה טוב אותו הדבור. ובעבור שהזכיר ודבר בעתו מה טוב שהם דברי היועץ החכם אמר כי החכם המשכיל הוא יעלה תמיד בסולם החכמה שהוא אורח חיים למעלה למשכיל למען סור משאול מטה ביודעו כי בית האנשים הגאים יסח אותו יי' ויצב גבול האלמנה. ואפשר שקורא הגוף בית גאים כלומר הצדיק יעלה בשכלו מעלה מעלה ולא יחוש לתענוגי הגוף בידעו כי הגוף שהוא בית הכחות החמריות יכלה ויאבד והנפש המשכלת שהיתה כאלמנה קודם שתחול עליה צורת השכל תשאר קיימת עדי עד. והסבה שבית גאים יסח ה' כי תועבת ה' הם מחשבות האיש הרע וטהורים הם בעיניו אמרי נועם. והרע הנז' הוא עוכר ביתו בעבור היותו בוצע בצע והאיש שהוא בהפך בוצע בצע ושונא מתנות יחיה.