1
אמר כי שכל האיש הנבון יבקש דעת והוא ידיעת אמיתת הנמצאות וידיעת דרכי האל ית'. אמנם הכסילים שאין להם לב פיהם ירעה אולת כלומר דברים של אולת ולא דברים של דעת. גם רמז בזה כי שכל האיש הנבון בעברו על ספרי הנבואה שהם משל ומליצה לא יסתפק בנגלה לבד והוא מה שיובן מפשטי הדברים ההם. רק יבקש בשכלו דעת הסוד הצפון בקרבו ויסתכל בנקבי המשכית אשר על תפוחי המשל לראות הזהב אשר בקרבו ביודעו כי הנגלה מן הכתובים הוא בערך אל הנרמז ממנו כערך הכסף אל הזהב. אמנם פי האנשים הכסילים ירעה הקליפה בלבד והוא הנגלה מפשוטי הכתובים ולא יחושו להכין המכוון מהם.