1
אמר כי השאול והאבדון עם היותם דברים נסתרים ונעלמים הם נגד פני ה'. והענין שהאנשים שכבר ירדו לשאול ואותם שאבדה תקותם נגזרו להם הם גלויים וידועים לפניו כל שכן שלבות בני אדם שהם בחיים ולא ירדו לשאול הם גלויים וידועים לפניו ית'. ואפשר שבעבור שאמר בפסוק הקודם ושונא תוכחת ימות אמר לא יחשוב מי שימות שכבר נמלט כי אותם שהם בשאול אחר מותם ושאבדה תקותם ונגזרו מארץ חיים לא נמלטו מיד אלהיהם רק הם נגד ה' לקצור פרי מעשיהם וכל שכן שלבות בני אדם חייבים לידע שהם נגד ה' הרואה מצפון לבם.