1
אמר כי הלץ והוא האדם שלא השתדל בשום חכמה והוא ריק אף מן החכמות הלימודיות והפסיד זמנו בשיחות הבטילות ובספור ענייני המלכים שכבר עברו ומשלים וחידות אין בם תועלת כשהוא מבקש שום דבר חכמה לא ימצאנה לפי שלא התעסק ללמוד הצעות הצריכות לכל מבקש חכמה. אמנם הנבון והוא החכם בחכמות הלימודיות יוכל להבין בשאר החכמות בנקלה כי החכמות הלימודיות מחדדות השכל והם סולם לעלות בם אל שאר החכמות ולפיכך אמר כי הדעת כלומר ידיעת החכמות הוא דבר נקל אל האיש הנבון.
2
ויש מפרשים ואין ודברים של אין כלומר שהלץ לסכלותו לא יבקש החכמה לבדה אמנם ירצה ללמוד החכמה ודברי אין גם כן ומתוך כך לא תתקיים חכמתו ולא יקל בעיניו ללמדה. אמנם הנבון שלא יערב עם למוד החכמה דברים של אין והבל ידיעת החכמות נקלה בעיניו.