אמר כי הרשע ידחה מן העולם הזה בעבור רעתו וגם יכרת מעולם הנשמות וידחה לחרפות ולדראון אחר המות. אמנם הצדיק הוא עומד בלב בוטח ונאמן בעת שיקרב למות כי הוא מצפה לקצור פרי מעשיו הטובים.
ואפשר שהכינוי במלת במותו שב אל הרשע ור"ל שהצדיק חוסה וממתין ומקוה למיתת הרשע כי ידע כי נכון בידו יום חשך. או יהיה אומר ברעתו ידחה רשע כענין בור כרה ויחפרהו ויפול בשחת יפעל כלומר באותה הרעה שחשב הרשע לעשות אל זולתו ידחה הוא בעצמו על הדרך שקרה להמן שהכין העץ לתלות מרדכי ונתלה עליו.
או יאמר בעוד רעתו בידו של רשע בטרם שיביאנה לידי גמר ידחה מן העולם כטעם בטרם יבינו סירותיכם אטד כמו חי כמו חרון ישערנו. אמנם הצדיק ישלמו לו מאווייו כל ימי חייו וחוסה ומקוה לקצור פרי מעשיו במותו.
ואפשר שקרא יצר לב האדם שהוא רע מנעוריו רשע ואמר כי הוא ידחה ברעתו ואין לו קיום ומעמד. אמנם החלק השכלי והוא שקרא צדיק יש לו השארות וקיום. ומלתא אגב אורחיה קמ"ל. והוא שאין לשמוע אחר קול יצר הרע אשר היום הוא ומחר איננו והוא הפונה עורף אל הכח השכלי על דרך ותשק ערפה לחמותה. אמנם טוב להיות נשמע אל הכח השכלי לפי שהוא המחזיק מעמד אחר המות על דרך ורות דבקה בה.