1
אמר כי בסבת חיי האדם הוא לב מרפה כלומר שיניח קנייני האנשים ולא יקנא בהם ואמר כן כי המקנא לרוע טבעו כל מחשבתו היא לקחת הטובה מבעליה ולפיכך אמר כי חיי בשר האדם הוא שירפה ממון זולתו ולא יקחנו בעיניו ובלבו ונתן הסבה בזה ואמר ורקב עצמות קנאה כלומר הקנאה היא כל כך דבר רע ומזיק שהוא מביא הרקב בעצמות האנשים כי לא די שירקב בשרו אלא אפילו עצמותיו יבאו לידי רקבון וזה שהוא תכאיבהו כל טובה יראה לזולתו וכמו שהטובה שתהיה לאנשי העולם תהיה תמידית כן צערו ומכאוב לבו יהיה תמידי עד שהקנאה תהיה סבת מות האדם אחרי שתשים כל ימיו מכאובים וכעס עניינו.