1
אחרי שהזכיר בפסוק הקודם כי היראה שירא האדם מאלהיו הוא לו למבטח עוז ולא פירש מהות הבטחון חזר וביאר כי יראת ה' מקור חיים כלומר מקור שנמשכים ממנו חיי העולם הזה כי מתוך שירא מאלהיו לא יזיק ולא יוזק ולא יעשה מעשים שיענש עליהם. מצורף אל זה שהשגחת ה' ית' תהיה עליהם תמיד. וגם נמשכים ממנו חיי העולם הבא וזה שבעבור היראה יפעל פעלים שתדבק נפשו בצרור החיים והיא סבה לסור ממוקשי מות והם הפגעים והמקרים הזמניים והעונשים הרוחניים המעותדים לנפשות המקצרים. ואפשר שקרא העונות והחטאים מוקשי מות לפי שהם מוקשים שיכשל בהם החוטא וימות.