1
אמר כי מן הראוי הוא שהרעים ידכו וישחו לפני טובים ושהרשעים ימצאו על שערי הצדיקים לבקש מהם עוזר ועצה ולשאול מהם לחם. והענין כי הרעים והרשעים בעבור רשעם ידבק הרע בהם וסופם להיות נכנעים בעת שפלותם ולחזור על פתחי הצדיקים. כי כפירים רשו ורעבו ודורשי ה' לא יחסרו כל טוב. ואפשר שכוון לומר שהראוי הוא שהכחות הגופניות והם שקראם רעים יהיו עבדים ונכנעים אל הכחות השכליות שקראם טובים. ואמרו ורשעים על שערי צדיק הוא כפל ענין. ואחר שקרא הכחות הגופניות רעים קראם רשעים וקרא החלק השכלי מכחות הנפש צדיק ואמר שהראוי הוא שכל הכחות יהיו לרקחות ולטבחות ולאופות לחלק השכלי כי לו משפט הבכורה.