1
גם זה הפסוק יש לו דבקות בפסוקים הקודמים שאמר וערום יבין לאשורו ואמר כי מי שהוא חכם כשיתבונן לאשורו ויראה דרך רע ומסוכן הוא ירא ללכת בדרך ההוא ומסיר עצמו מכל ספק ומכל רע. או יאמר החכם ירא ללכת בדרך רע ומתוך כך הוא סר מרע שלא יבואהו. אמנם הכסיל לכסילותו הוא מתעבר כלו' כלומר מתמלא עברה וזדון ובוטח ואיננו ירא פן יכשל והולך לבטח לפי ראות עיניו ועל דרך האמת אחרית הדרך ההוא הוא מות.
2
וכן החכם אינו מכניס עצמו להאמין בדבר בלתי אמתי ובדבר מסופק וכשישמע או יראה דעות לא התאמתו הוא ירחק מהם פן יכשל. אמנם הכסיל שהוא פתי יאמין לכל דבר והוא מבטיח נפשו בכל מה שיבטיחוהו חלושי העיון בשקריהם ובפחזותם.