אמר כי האדם שלבו מלא סיגים וזיופים עד שבעבורם ראוי שיתיחש אליהם ויקרא סוג לב הוא ישבע מדרכיו כלומר שזיופיו ישוב אל חיקו. ומעליו איש טוב כלומר ולמעלה מזה האיש שהוא סוג לב הוא האיש הטוב. והענין שמעלת האיש הטוב היא עליונה במדריגה ממעלת האיש שהוא סוג לב. או יהיה ומעליו מן ועלהו לא יבול ואמר כי האיש שהוא סוג לב ישבע מדרכיו כלומר יאכל פרי מעשיו והאיש הטוב ישבע מעליו כלומר מן העלים שיצמיחו מעשיו ולא מפריו כי לא יאכל כל פרי מעשיו בעולם הזה.
והודיע בפסוק זה כי הטוב שיהיה לצדיקים בעולם הזה אינו תשלום כל גמולם מן הטוב שיעשו רק קצת גמולם. ואמר דרך משל כי האיש שהוא סוג לב אם יזדמן שעשה קצת טובה בעת מן העתים ישבע טוב בזה העולם בעבור הטובה ההיא ולא יגמל ממנה בעולם הנשמות. אמנם הצדיקים לא תחשוב שיאכלו כל הפרי ממעשיהם בעולם הזה כי הם אוכלים העלים בלבד בעולם הזה והקרן קיימת להם לעולם הבא.