1
בעבור שאמ' בפסוק הקודם ואהל ישרים יפריח אמר לא תחשוב שהאדם יקרא ישר או יהיה ישר בעשותו היושר לפי ראות עיניו כי אין כל דבר שיראה ישר בעיני כל איש שיזדמן ישר רק הדרך הישר הוא מה שצוה עליו בעל היושר ית' שבחו ושכל הלשונות מסכימות ביושרו. אמנם לפעמים יש דרך שהוא נראה ישר בעיני איש מן האנשים ואחרית הדרך ההוא מביא אל מות. ולפי' העצה הישרה בזה שאין לסמוך בבחינת היושר על דעת איש מן האנשים רק לסמוך במה שיצווהו האל ית' ושהסכימה כל אומה על יושרו.