אמר כי כל אחת הנשים החכמות היא בונה ביתה כלומר מקיימת ומעמדת סדר ביתה כי לא די שאינה מפזרת ממון האיש ומקלקלת בנין הבית אלא שהיא מתקנת סדר הבית. אמנם האשה בעלת אולת והיא הנקראת אולת או בעלת האולת לא די שאינה מתקנת סדר ביתה אלא שהיא בידיה תהרס בנין הבית כלומר בפעולותיה המגונות מפזרת ממונו ומקלקלת סדר הבית. ואפשר שכוון החכם במשל הזה לומ' כי האנשים הפקחים והחכמים הם מקיימים בנין הגוף שהוא בית הנפש ולא יהרסוהו כאשר יעשו קצת הפרושים שיענו גופם בכל מיני ענוי ללא סבה מחייבת כאילו ה' ית' יצוה בהריסת בניין הגוף. אמנם האוילים הם בידם יהרסו הגוף וישחיתו בניינו כי יאסרו על נפשם מה שלא אסרה תורה ויכאיבו גופותם ויענו נפשם אשר לא כדת. ואמרו בידיה תהרסנו ר"ל שהם לבדם יזיקו לעצמם לא שה' ית' צוה בזה רק מידם היתה זאת להם מי זה אמר ותהי ה' לא צוה.
ואמרו חכמות נשים ואולת בלשון נקבה לרמוז ולהעיר כי הנשים בסכלותם יעשו זה על הרוב כי תגזורנה על נפשם דברי הצומות וזעקתם.
או כוון באומרו חכמות נשים שהפקח שבאנשים בעל הנפש טובה ובעל נפש חכמה הוא משתדל לבנות בית בשמים כלומר יתור לו מקום מנוחה שתנוח נפשו בו בהפרדה מן העולם הזה והענין שיפעל פעולות אנושיות ובהן יתן לו השם ית' מהלכים בין העומדים ההם. אמנם בעל נפש אולת לא די לו שלא יבנה בית בשמים אלא אם עשה מעשים טובים בקצת זמנו והתחיל לבנות לו בית מנוחה בפעולותיו הרעות שעשה באחרית ימיו יהרסנה וכל צדקותיו אשר עשה לא תזכרנה לו בשובו מצדקתו ועשה עול.