אמר כי האור וההצלחה של צדיקים יגדל וירבה הן שאור הצלחתם יגדל בעולם הזה והן שאור חכמתם יעדיף יום יום בעלותם בסולם החכמה בחייהם. וכן שבעת המות בסור המסך המבדיל שהוא החומר מעל פני הנפש תשאר ההשגחה זכה וטהורה ותמצא הנפש בעצמה אורה ושמחה וששון ויקר כי החומר הוא מסך גדול ומחיצה מונעת מהשגת השכל הנבדל ולכן בסור מחיצת החומר מעל פני הנפש ירבה האור בה. אמנם נר רשעים והוא נפשם כי נר אלהים נשמת אדם ידעך כלומר יכבה כי בהפרדה מעל גוייתה תשאר קודרת במחשך האולת והקצור בעבודת האלהים ותהיה דומה בענין הנר הכבה.
והמשיל נפש הצדיקים אל האור הבהיר והוא אור השמש ונפש הרשעים לאור הנר שהוא אור קטן בערך לאור היום. ואמרו ישמח הוא רמז אל תענוג נפש הצדיקים וקראו הנפש נר הוא על דרך שאמרו רז"ל ונר דלוק מונח לו על ראשו ומביט מסוף העולם ועד סופו שהוא משל אל השכל האנושי הניתן בנפש האדם בכח להשכיל אמיתת הנמצאות.