אמר כי האדם שהוא טוב ינחיל ממונו לבניו ולבני בניו. אמנם החוטא לא ינחיל ממונו לבניו רק יהיה צפון ומעותד להיות לאדם שיצדק אצל ה' ית' יכין וצדיק ילבש. ואפשר שיאמר גם כן כי האדם הטוב והשלם ינחיל מחכמתו ויאציל מהודו על בנים ועל בני בנים והם התלמידים אשר ילמדו חכמה ממנו. ואמרו וצפון לצדיק חיל החוטא ר"ל כי כל כחות הנפש המתאווה שהם חיל חוטא שהוא היצר הם עבדים לשכל האיש כשיהיה צדיק והענין שהוא ישים כל כחותיו עבודת ה' ית'.
ואחרי שאמר וצפון לצדיק חיל חוטא אומר שהצדיק הנז' יהיה רב אוכל ויהיה מושל על הרשעים שישארו עניים מרוב רשעם. או יאמר שיהיה מושל על הכסילים שהם העניים האמתיים ואעפ"י שעל הרוב הצדיקים הם המצליחים והרשעים יכרתו בעבור רשעם כי אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם יש נספה שלא נוכל להשיג דעת הגוזר היותה כמו שיהיה וזה כולל עניין הרשעים והוא כענין שאמרה החכמה אין בידינו לא משלות רשעים אף לא מייסורי הצדיקים.
ואומר אחר זה חושך שבטו שונא בנו כלומר אחר שמעלת החכמה היא כל כך גדולה שהטוב ינחיל בני בנים וצפון לצדיק חיל חוטא הוא רב אוכל ניר רשים אם כן מי שחושך שבטו מהכות בנו להטותו אל קניין החכמה הוא שונא את בנו ומי שאוהב בנו משחר אותו אל לימוד המוסר אחרי שיגיע באמצעיתו אל המעלות הנז'.
או יאמר ויש נספה שלא נודע הסבה אמנם יש לנו להאמין כי ה' ית' שהוא אב הרחמן יענה בניו לפעמים לטובתם אעפ"י שהסבה נעלמת מעינינו והוא שסמך אליו חושך שבטו שונא בנו ואוהבו שיחרו מוסר.