אמר כי הרשעים אין להם מעמד קיים רק הם כציץ השדה בבוקר יציץ וחלף לערב ימולל ויבש. כטעם עוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו כי הם לרוב רשעם לפעמים יעשו דבר שהם נכרתים מן העולם בפתע פתאום ולפיכך אמר אם תהפוך אותם מעט שלא תראם שעה קטנה לא ימצאו לעולם. אמנם בית צדיקים יעמוד לעולם. או יאמר הפוך פניך ותעלים עיניך מעט מהם ותמצא שהרשעים עוד אינם. אמנם הצדיקים ביתם נכון לפני ה' ית'. או ר"ל אם נרצה להפוך הרשעים מרשעם אל הצדק לא יתקיימו בדרך הצדק או לא תוכל להפכם. או יאמר דרך צווי ועצה עצתי היא להפוך הרשעים בענין שלא ימצאו. אמנם בית הצדיקים ראויה שתעמוד קיימת לעולם. ואפשר שקרא הכחות הגשמיות רשעים ואמר הפוך תאוותיך הגשמיות מרעה לטובה ומגנות לשבח בענין שלא יימצאו על מתכונתם הראשון ובענין זה נפשך המשכלת שהיא נוה הכחות השכליות הנקראים צדיקים תעמוד במעמד טוב וקיים ויתן לה ה' ית' מהלכים בין העומדים האלה.
ואחר שהזכיר ובית צדיקים יעמוד סמך אליו לפי שכלו יהולל איש שלא יחשוב הצדיק המתחיל בצדקתו והחכם המתחיל לחקור בחכמה המעט מן הצדק ומן החכמה יספיקו לו כי לפי שכלו אם רב ואם מעט יהולל איש ומי שקנה מעט מן החכמה יהולל מעט ומי שקנה הרבה יהולל הרבה ויותר טוב לאיש חכם להחזיק במדת הענוה בקניין החכמה ולא ירדוף אחר המותרות ואחרי השרירות ויהיה הוא עבד לעצמו מהיותו מתכבד ורודף אחרי השרירות ויחסר לו החכמה כלומר מזון נפשו. ואעפ"י שהוא צריך להשתדל בתקנת נפשו עם כל זה צריך שידע הצדיק נפש בהמתו והיא הנפש הבהמית להמצא לה צרכיה ההכרחיות אך לא לרחם עליה ביותר ולהמציא לה המותרות כמו שעושים הרשעים והוא שאומר ורחמי רשעים אכזרי כי הצדיק צריך להיות עובד אדמתו המיוחדת לו והיא נפשו המשכלת. אמנם הרשע שהוא מרדף אחר הרקים הוא חסר לב וכאילו הרשע הנז' הוא חומד מצוד הרשעים רעים ועל כן הוא מרדף אחר הרקים. אמנם הצדיק העובד אדמתו שרשו יתן פריו בעתו כלומר ישלים המכוון ממנו. וידוע כי נתינת השורש פריו תלוי בעבודת האדמה ולכן סמך לו ושורש צדיקים יתן.