1
אמר כי בדרך הצדקה והוא היושר והשלימות יש חיים ולכן המוצא אותה ודורך בה ימצא חיים והם חיי העולם הזה וחיים נצחיים אשר אין עמהם מות. והענין כי האיש הישר העושה כפי המכוון ממנו שהוא נברא כדי שיצא מן הכח האנושי אל הפועל האלוהי ועשהו ה' ית' ישר ולא יבקש לנפשו חשבונות רבים ולא יהיה ניסת לאשה החוטאת האוכלת מעץ הדעת טוב ורע הוא ישלח ידו ולקח מעץ החיים ואכל וחי לעולם ולא ידע מות ואל זה כיוון באומרו ודרך נתיבה אל מות כלומר הדורך דרך נתיב של צדקה לא ימצא שם מות רק ימצא החיים הנצחיים.