אמר כי הצדיק והוא האדם השלם והישר יש לו יתרון על חבריו וזה יתרון הוא יתרונות מעלה כלומר שהוא עליון במעלה על שאר האנשים כי אורח חיים למעלה למשכיל למען סור משאול מטה וכל מחשבותיו ופעולותיו אינם כי אם לעלות במדרגות הסולם העשוי מעץ החיים לסור משאול מטה ולהתקרב אל הבורא ית' קרבת מדע והדמות בדרכיו. כי הוא ית' אינינו גוף ולא כח כגוף עד שיתקרב אליו האדם קריבות גוף וירחק ממנו ריחוק מקום. אמנם הרשעים והם המקצרים בעבודת האלהים ובהשלמת נפשם הדרך הרע שהם דורכים כלומר פעולותיהם הרעות והמגונות היא תתעה אותם מן העליה ותרידם לבאר שחת.
ואפשר כי זה הפסוק דבק עם הפסוק שלפניו שאמר דאגה בלב איש ישחנה כלומר אם יש דאגה בלב איש בעבור שלא הגיע לדמיון מכאב לב כלומר אל הטובות המדומות ובעבור שנראה בעיניו שהוא בענין רע בעבור רעות העולם שהם בו שהם רעות מדומות עצתי היא שישחנה ודבר טוב ישמחנה. כי הכסילים הם שיתפעלו נפשותם בטובות המדומות וברעות המדומות אמנם הצדיק והוא השלם הוא יתר מרעהו כלומר מכיר חכמתו היתירה כי לא העדיף המרבה והממעיט לא החסיר איש לפי אכלו לקטו. ופי' יתר מרעהו צדיק מעלה יתירה ונשגבה יש לצדיק על ריעיו והם שאר האנשים שנפשו לא תתפעל לדמיון מכזב. אמנם הדרך שאוחזים הרשעים שחושבים קנייני העולם הזה הצלחות אמיתיות הוא תתעה אותן מן הדרך הישר ולא יבחנו ולא ידעו כי לא יחרוך רמיה צידו הרשע כי יברח צידו מידו. אמנם ההון שיקנה החרוץ בחריצותו הוא ההון היקר שיעמוד לו כי ההולך באורח צדיק ויושר יחיה ובדרך נתיב הצדק אין שם מות וזה יקרה לדורך מפני שיהיה בן חכם ששמע אל מוסר אביו. אמנם הלץ הרמאי לא יחרוך צידו בעבור שלא רצה לשמוע גערת אביו או מוכיחיו ולכן הבן החכם ששמע מוסר מפרי פי של אביו יאכל טוב ונפש בוגדים חמס.