אחרי שגנה פשע שפתים ושבח דברי האמת אמר שפת אמת תכון לעד כלומר האדם שיש לו שפת אמת שדבריו הם אמתיים הוא יכון לעד כי הטוב לא יתחבר רק עם האמת. ועד ארגיעה לשון שקר ר"ל שדובר שקרים הוא בהפך זה שלא יהיה קיומו ומעמדו רק כרגע כלומר זמן קצר כי השקר אין קיום כי האמת יעשה דרכו וסופו להתגלות. ואפשר שבעבור שהזכיר למעלה מזה ועד שקרים מרמה אמר מה גדלה מעלת העדות האמתי כי שפת אמת והוא המעיד עדות אמתי העדות ההוא כן וכן יהיה לעולם ואפילו אם תשאלהו מאה פעמים בכולן יהיה עדותו מכוון. אמנם לשון שקר המעיד מה שלא היה ולא נברא או שהיה בחלופו העדות ההוא לא יעמוד רק ברגע כי סוף האמת להתגלות וכל פעם שתשאלהו תמצא עדותו מוסיף או גורע ולא יהיה עדותו על מתכונת אחת.
או כוון באמרו שפת אמת תכון לעד לומר כשתהיינה ההקדמות אמתיות תהיינה התולדות גם כן אמתיות ועומדות לעולם בקיומם. אמנם מי שיוליד תולדות מהקדמות מטעות לא תתקיימנה ולא יהיה להם מעמד רק כרגע כי מיד ירגיש החכם בהטעאה וידע כי אותם ההקדמות בגדו ועל כן בנים זרים ילדו.
ואחר שהזכיר כי יש בוטה כמדקרות חרב ועד ארגיעה לשון שקר אמר כי מרמה תמידית יש בלב חורשי רע להזיק לצדיקים אלא שלא יאונה לצדיק כל און.