1
בעבור שהזכיר בפסוק הקודם ועד שקרים מרמה אמר לא תחשוב ששגגת הדיבור ועדות שקר הוא דבר קל כי יש אדם שיבטא בשפתיו ודבריו הם כדקירות חרב. כלומר מזיקות אל מי שיאמרו עליו הדברים ההם כמו שיזיקו דקירות החרב. ולשון חכמים מרפא ר"ל ולשון האנשים החכמים כשימצאו באותם הדברים שהם כמדקרות חרב ירפאו אותם הדקירות בדברי לשונם כי רפואת הלשון תועיל למכת הלשון. והענין כי בעת שישמעו איש מדבר ברעהו דברים אשר לא כן יכסו הדברים ההם וירפאם ויתקנום וייפום אצל האדם שנאמרו עליו ויקלו הדברים ולא יכבידום. סוף דבר יתקנום בענין שלא יכעוס העלוב. או יהיה ולשון חכמים מרפא דבר בפני עצמו ואמר כי כמו שימצאו אנשים שדבריהם הם כמדקרות חרב כן ימצאו אנשים שדבריהם הם מרפא כי הם ירפאו הנפשות ידברו לעולם הטוב יורו התועים בדרך ישרה ויזהירו הרשעים.