1
אמר כי האיש שדרכו לדבר דברי אמונה הוא לעולם לא יגיד ולא יעיד על אחד כי אם צדק על הטוב טוב ועל הרע רע כפי מה שיחייבהו הצדק. אמנם עד שקרים והוא האיש שירגיל לדבר כזב ושקר יגיד דברי מרמה. ומלת יגיד משרתת באחרונה גם כן והוא כאילו אמר ועד שקרים יגיד דברי מרמה.
2
ויש אומרים כי זה הפסוק דבק עם הפסוק שלפניו שאמר וכוסה קלון ערום ואמר כי הערום הנזכר יפיח אמונה ויגיד צדק ולא יוציא דבר מגונה מפיו ואפשר שכיון לומר באומרו יפיח אמונה יגיד צדק כי כשתהיינה ההקדמות אשר יעשו החכמים בלמודם החכמה צודקות אמיתיות ונאמנות רחוקות מן ההטעאה יגידו צדק כלומר תהיינה התולדות אשר תולדנה מהם צדק כלו' דבר אמיתי. וכאשר יערבו בהקדמות עד שקר והוא רמז אל דבר מטעה שלא תהיינה שתי ההקדמות צודקות אז תהיה התולדה שתולד מהם מרמה בלא צדק.