1
אמר כי האויל והוא האיש הסכל החכמה היא לו לדמיון החולה שאינו מכיר בחליו והוא חושב שיהיה בריא או לדמיון החולה אשר בעבור חליו ישוב לחכו המר מתוק לחכו והמתוק מר וזה שהוא דורך דרך מעוות ואינו מרגיש בעוותו וחושב היות דרכו ישר ומתוך כך אינו שומע לעצת מי שידריכנו בדרך ישרה. אמנם מי שאינו בוטח בחכמתו והוא שומע לעצת איש יועץ חכם הוא חכם. ובא זה הפסוק קצר והוא כאלו אמר ושומע לעצה ראויה או לעצת בעל עצה כי אין לשמוע לעצת כל מי שיזדמן. ויהיה ענין הפסוק כן האויל דרכו ואם הוא מעוות הוא ישר בעיניו ומתוך כך לא יקבל עצת אחרים ויכשל. אמנם מי שהוא שומע לעצת יועץ חכם חכם.